Pohádková sezóna pokračuje a aktuální příspěvek pochází od autora nejméně očekávaného – Bryana Singera. V době, kdy se autoři Sněhurky a lovce rozhodli titulní hrdinku emancipovat a poslat do boje a ve společnosti se debatuje o pohádce o dvou princích je Jack a obři genderově klasická a pohádkově příkladně naivní vyprávěnka. Je to však stejně dobrý přístup, jako když klasický pohádkový materiál renovujete do krvavé taškařice jako Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic. Móda přichází a odchází, podstatné je, jak dobří vyprávěči dokážou filmaři být.
Fazole bránou do jiného světa
Příběh Jack a obrů se nejspíš dost liší od verze, kterou většinou známe jako Jack a fazolový stonek. Těžko bychom však dostali hollywoodský megaflák z příběhu o jednom chlapci, který v nebeském domě obra ukradne zlato, slepici a harfu a obra porazí tím, že pokácí obří fazolový stonek. Vzhledem k originálnímu názvu filmu Jack the Giant Slayer se film stává kombinací tohoto příběhu a Jacka zabijáka obrů. V konečném důsledku jsou však obě verze vzdálené tomu, co vidíme v Singerově 3D filmu.
Mistr mutantů na lovu obrů
Volba natočit novou filmovou verzi pohádky je nejpodivnější rozhodnutí ve filmografii Bryana Singera. Začínal s ryzími, malými dramaty jako Nadaný žák a Obvyklí podezřelí, přešel ke komiksovým adaptacím X-Menů, kde projevil velkou dávku realismu, psychologie a vůbec zájmu o postavy v komplexním příběhu. Sběhl od nich k vlastní adaptaci vysněného Supermana, což byl projekt za zásluhy podobně jako u Petera Jacksona King Kong za trilogii Pán prstenů.
Se Supermanem se už začala projevovat jeho velikášská povaha, i inklinace k širokému zapojení digitálních technologií. Valkýrou se vrátil ke kořenům, ale s Jackem a obry, problémovým projektem, jehož premiéra se odsouvala, se vrací k dráze Supermana. Jakou cestou půjdou příští rok X-Meni, k nimž se po deseti letech vrací, zůstává otázkou, jež zodpoví až premiéra.

O princezně a chudém farmáři
Nicholas Hoult v ústřední a titulní roli se tak stává prototypem nevinného a chudého Honzy, který ke štěstí a lásce princezny přišel. Jakkoli klišovitě to zní, v roli náhodného hrdiny se vyjímá a přirozeným chlapeckým projevem budí sympatie v honbě za záchranou princezny. Tu ztvárnila nepříliš známá Eleanor Tomlinson, jejíž půvaby zajistí princeznovské vzezření, její diblíkovitý charakter pak zajistí dobrodružnou povahu.
V moderních intencích se vzpírá pojetí ženy-oběti, ačkoli Singerův film ji po počátečních snahách po svobodném životě uvrhne do situace, kdy si musí počkat na záchranu. Vzájemná náklonnost, která se mezi dvojicí postav rozvíjí, je starosvětsky příjemná, vzhledem k tomu, že je Jackovi neustále připomínáno, že si jako neurozený člověk může nechat zajít chuť.

Ctižádostivý muž a pomstychtivá armáda obrů
O zápornou roli se v duchu nadsázky pokouší Stanley Tucci, ale protože mu Singer nevěnuje příliš pozornosti, jeho motivy jsou spíš povrchní a nezajímavé. Naneštěstí to má svůj důvod, protože hlavní zápornou roli převezmou obři. Ať už to potom byl číkoli nápad, přinést do vyvrcholení snímku regulérní válku lidí s obry je skvělý a funguje i zásluhou provedení, přehledného vývoje bitvy a střízlivým přístupem k bojovým technikám. V rámci vyprávění navíc adekvátně funguje jako podružná, zdržovací linie vedle hlavního boje jeden na jednoho, v němž si Jack musí obhájit svůj titul zabijáka obrů.

Hlavní chod: lidské maso
Přestože se jedná o fazolové dobrodružství Jacka, který se dostane do země obrů, není to vegetariánská strava. Zábava je to v mnoha chvílích masitá, protože Singer navzdory, nebo spíš poplatný nadsázce nenechává obry jenom mluvit o gastronomickém potenciálu lidských hrdinů, ale často a nečekaně se jejich stolovací metody i předvádí.

Obří 3D
Kompromisy však nečiní ohledně natáčení. Jack a obři jsou sice podle nepsaného zákona hollywoodských stomilionových produkcí k vidění ve 3D, ale v obraze, který snímal Singerův dvorní kameraman Newton Thomas Sigel, je patrná kompozice k dosažení co nejsilnějšího prostorového obrazu. Rozestavění kulis v místnosti je takové, aby scéna zachycovala několik odstupňovaně vzdálených objektů, kamerové nálety v exteriérech jsou dechberoucí, déšť není jen placatou zástěnou a nejvynalézavější je snímek v momentě, kdy diváky staví do pozice obrů. V tu chvíli je trojrozměrný efekt zdůrazněn a malí lidé jsou zvláštně plastičtí.
Ve zbytku se naštěstí stačí nechat unášet režijními schopnostmi Bryana Singera a věřit, že za rok zažije plnohodnotný comeback ve stylu X-Men 2.