Pařba v Bangkoku

8.6.2011 at 17:53  •  Posted in Recenze by

Myslíte si, že ztřískat se ve Vegas, mít totální okno a postupem času zjistit, že jste naprosto zdevastovali luxusní apartmá, ukradli tygra Mikea Tysona a vzali si šlapku, je ta nejdivočejší pařba vašeho života? Tak to jste asi nikdy nebyli v Bangkoku! Čtěte dál.

Režisér Todd Phillips se po dvou letech vrací s pokračováním úspěšné komedie Pařba ve Vegas. Opět tady máme mužskou čtveřici, která se chystá na rozlučku se svobodou. Tentokrát se nežení Doug (Justin Bartha), ale na první pohled nudný zubař Stu (Ed Helms). Na poklidné dopolední rozlučce v bufetu je samozřejmě i Phil včetně svého mimina, chybí jen fousatý blázen Alan (Zach Galifianakis), o kterého čtveřice po šílených zážitcích ve Vegas nestojí.

bangkok_2 bangkok_3

Předesílám, že jestli vás alkoholické eskapády z jedničky nepobavily, na Pařbu v Bangkoku nechoďte. Dvojka nejen že vykrádá svého předchůdce, ale v mnoha vtipech tlačí na pilu a snaží se tak Vegas překonat. A znáte to – dvakrát do stejného strip klubu nevkročíš. Scenáristé dvojky se změnili, je mezi nimi i sám režisér. Bohužel kvalita filmu šla k zemi jako Stuovy zvratky z prvního dílu. Koncept filmu zůstává stejný, parta se zlíská, probudí s opičkou a postupně se snaží skládat střípky minulosti, která skrývá řadu divokých, ponižujících, nechutných, ale intenzivně intimních zážitků. Mění se jen lokace – z království gamblingu se přesouváme do Bangkoku, ráje sexuálního turismu, levných drog… a buddhistických klášterů.

bangkok_4 bangkok_5

Partě se zželí Alana natolik, že ho Stu na svatbu v Thajsku nakonec pozve. Na pláži u ohně si vlčí smečka společně připijí (ještě s mladým bratrem nevěsty Teddym) a těší se na den obřadu. Alan přinese k opékání bonbony marshmallow, které ovšem zdaleka nejsou jen načechranými pamlsky, ale sladkostmi plnými vousáčových medikamentů… A party se může rozjet! Film začíná stejně jako Pařba ve Vegas, Stue nezvedá mobil, Phil poníženě oznamuje, že to zase podělali, svatba je v ohrožení. A my retrospektivně zjišťujeme, co všechno banda provedla a koho má Bangkok ve svých spárech. Je to maso. Doslova. Hoši se snaží probrat (v špinavém bangkokském hotelu) a najít ztraceného bratra nevěsty, do toho jim celý film hrají do rytmu moderní songy.

Řada vtipů je pouze variací na ty z prvního dílu např. masturbační fór či totální okno. Pokud jste jedničku neviděli, budou vám asi připadat originální a zábavné. Pokud viděli, možná se kriticky zamyslíte nad tím, že scenáristé nějaké snahy o zajímavou inovaci ignorují. Anebo se budete lámat smíchy na zemi a potečou vám slzy, že neuvidíte na titulky. I takové chvíle jsem u filmu zažila. Překlad je mimochodem občas velmi kreativní a vtipnější než původní hlášky.

bangkok_6 bangkok_7

Komu se líbil šílený gangster Mr. Chow (pro nás fanoušky Community señor Chang), užije si ho tentokrát možná až příliš zblízka. Malá role Paula Giammatiho je nevýrazná, že nestojí ani za zmínku. Ochránci primátů nechť se připravují na nejhorší, protože ve filmu je dealující opička, která ráda kouří. Tvůrcům plakátu bych dala několik na holou, protože kvůli rádoby šokující reklamě přijdete o minimálně dva dobré vtipy (tetování a opička).

bangkok_8 bangkok_9

Zamrzí, že se do filmu nedostalo ani jedno avizované cameo (Gibson, Neeson), ale jedno vás na konci čeká. Podle mě sice trapné, ale to vynahradí hodně vtipné fotky z pařby, které uvidíte při titulcích stejně jako u prvního dílu. Drogy, alkohol, krev, pot, prsa, penis. Stačí si vybrat! Ústřední trojice je pořád docela zábavná, Alan je však místy až příliš otravný a natvrdlý, Philovi ani na chvíli neuvěříte, že je zodpovědný otec od rodiny a učitel. Ale k čertu s tím, je pořád zatraceně sexy – a to se u komedie počítá.