Dovolená v REDAKČNÍ STŘIŽNĚ: Varům „konkuruje“ sólo jednohubka

3.7.2015 at 15:57  •  Posted in Recenze by

Vítejte u dalšího vydání naší nové a pravidelné rubriky na Moviescreenu. Ve stručném glosáři si každý týden prosvištíme aktuální premiéry v českých kinech a společně s vámi se pokusíme zorientovat v tom, která z uváděných novinek má potenciál oslovit kritického diváka a proč. Vyberete si z aktuálních premiér?

Hned druhý týden dostává Redakční střižna trošku zabrat. Má smysl popírat její hlavní myšlenku a udržovat její ještě ani nenabytou pravidelnost, když jde do kin pouze jediná novinka? Nakonec převážily důvody pro cementování rubriky jako každotýdenní. Nakonec střižna má především pomáhat ve výběru a člověk si může zvolit i tento týden. Ač jde do kin jen sequel Médi, existují dokonce tři varianty, jak s touto skutečností naložit. 1) Dát novince šanci a na osamělou premiéru vyrazit, 2) kino pro jednou vynechat a naplno se věnovat letnímu sluníčku, a samozřejmě 3) vybírat si z bohaté nabídky festivalu v Karlových Varech. O té od nás uslyšíte ještě dost a dost. Teď už zpátky k široké distribuci.

Ted is coming – Méďa jde, Méďa přichází, Méďa už to nevydrží

Hlavní taháky: Seth MacFarlane jako Méďa, Mark Wahlberg, Amanda Seyfried, fuckování

Meda 1

S prostořekým plyšounem Méďou jsme se mohli prvně seznámit před třemi lety. Ačkoliv zaujal především kombinací vzhledu mazlivého neviňátka a projevu zvrhlé rockové hvězdy, oblibu si získal díky vynikajícímu dabérskému výkonu komika Setha MacFarlanea. Autor notoricky známého seriálu Family Guy (Griffinovi) si ve své celovečerní prvotině troufl na trojkombinaci režisér-scenárista-představitel a nutno podotknout, že exceloval především jako Méďův drzý sprosťácký baryton. Se scénářem už to bylo o něco slabší, herci (Mark Wahlberg, Mila Kunis a Giovanni Ribisi) dokázali s hláškami pracovat obstojně, celovečerák se však z pouhých epizodních eskapád lepil horko těžko. Mluvit o příběhu by bylo snad až troufalé. Filmařsky pak jednička nenabízela nic zvláštního, to od ní ani nikdo neočekával. Přes všechny výhrady se Méďa za rok 2012 prodržkoval až do top 10 nejvýdělečnějších filmů v zámoří i na 12. místo celosvětově. To je u eRkového filmu se souložícím, fetujícím a fuckujícím medvědem úžasný úspěch.

Meda 3

Proč tak dlouze o jedničce? Hádáte správně. Dvojka koncept nikam neposouvá, nic nového nepřináší a pravděpodobně potěší především skalní fandy plyšákových předchozích výlevů. Dění se točí okolo Méďových snah o potomka, takže spoustu vtipů lze uhádnout dopředu. Inspirativně tolerantní manželka hlavní postavy (Jessica Barth jako Tami-Lynn) souhlasí s umělým oplodněním, proti jsou však konzervativní úřady. Méďa se s problémy potýká za všestranné pomoci nejlepšího kámoše (Mark Wahlberg coby Johnny) a společně se rozhodnou najmout právničku Samanthu (Amanda Seyfried). Vzhledem k jejím léčebným návykům, jež zahrnují užívání medvídkovy oblíbené halucinogenní látky, je brzy packa v rukávě.

Ted 4

Na hony je z toho cítit, že příběh opět není důležitý. Tentokrát je snad ještě více ukrytý pod nánosy různě (ne)povedených gagů než v případě Méďova „originu“. Nutně následuje velmi překvapivé až šokující…

…resumé: Bavila vás jednička? Zkuste to i s dvojkou, potenciál na několik výbuchů smíchu tam je. Na více místech než v předchozí MacFarlaneově komedii Všechny cesty vedou do hrobu. Zázraky ale nečekejte.

A co si z toho vzít? Redaktoři Moviescreenu z výše uvedených variant cinefilního postupu v následujícím týdnu samozřejmě volí číslo 3. To by ale těžko změnila i třeba premiéra úplně jiného kalibru.

Originální název: Ted 2; Země původu: USA

Žánr: Komedie; Délka: 125 min; Distributor: CinemArt