Hannah Montana

20.6.2009 at 21:13  •  Posted in Recenze by

Vítejte v růžovém světě, kde načechraní holubi lítají sami do pusy, první polibky se odehrávají při západu slunce a všichni lidé se mají rádi. Jen tu bohužel skřehotá nějaká blondýnka. Ale co se dá dělat.

Pokud máte doma minimálně jednu náctiletou slečnu (nedej bože náctiletého kluka), museli jste nutně zaznamenat seriál Hannah Montana na kanálu Jetix. Pojednává o životě mladé Miley Stewart (ztvárněná pseudo-herečkou Miley Cyrus), která vede dva životy. Na první pohled to je obyčejná teenagerka – to je ovšem pouhé maskování. Sem tam si totiž Miley nasadí blonďatou paruku a vyběhne na pódium s mikrofonem v ruce. Žádnou ústřední linku to nemá, pro děti je pořad lákavý samotným „americkým snem“. Máte zde dívku, která je stejná jako všichni okolo, ale přesto je hrozně slavná a každý ji miluje. Muck.

montana_2 montana_3

Předpokládám, že vám je jasné, o co tvůrcům filmu jde. Rozhodně nechtějí udělat radost těm nebohým dětským duším. Seriál o Hanně Montaně je výdělečný asi jako podobně laděný High School Musical (další vymejvárna pro děti), a tak je napadlo, že natočit film by mohlo být ještě výdělečnější. Příběh snad ani jednodušší být nemůže. Miley přijíždí do vesničky, kde kdysi vyrůstala, aby si tu uvědomila, že život není jen o zpívání. Potká zde kamaráda z dětství a zamilují se do sebe (tedy, „zamilují“), pomůže farmářům zachránit pole před rukama chtivých korporací a taky si čas od času zanotuje. To vše za zvuku bučení krav.

Tak předem, myslím, že je zbytečné rozebírat nějaký herecký talent veškerého osazenstva Hanny Montany. Jestli se někdy posmívám Zacu Efronovi nebo nebohému Shiaovi, v případě slaďounké Miley mi došly síly. Jistě, můžete si říct, že se na film dívám s despektem už od začátku, aniž bych mu dala sebemenší šanci. Jenže vratké jsou v tomto případě i základy samotné myšlenky Hanny Montany. Jejího otce zde hraje jak jinak i skutečný otec. Billy Ray Cyrus v rozhovorech rád vypráví, jak chtěl splnit své dceři sen. Vůbec mu nejde o ty peníze, které se k němu sypou prostřednictvím hraček u McDonaldu a plakátů, jež si běsnící dívenky kupují. On to s námi myslí upřímně. A má Miley mocinky rád.

montana_4 montana_6

Už zmíněný nagelovaný Zac Efron dokázal světu, že děti letí po muzikálech. Stejně tak se v Hanně Montaně zpívá. Její hlas je v některých recenzích zhodnocený jako hezký a líbivý, jenže tak může znít ve filmu. Když se do něj pečlivě zaposloucháte, ucítíte ten nádech umělotiny. Něco jako když v Pobřežní hlídce proběhla Pamela, vy jste si řekli „jo, pěkný…“, ale zároveň vám došlo, že na tom hrudníku se vyřádil krom milence i doktor. Hlas Miley je syntetický, tuctový, písničky se snaží držet v jedné dokola se opakující tónině, aby náhodou nemusela zpívat výšky, které by neutáhla. Celkově se ale jakžtakž dají poslouchat. Nechybí jim rytmus, zlaté pozlátko popu a jistá zapamatovatelnost.

Nejhůř ale dopadl scénář. Můžeme pominout klasická klišé „pamatuješ si na mě? Hráli jsme si spolu nahatý na písečku. Tehdy jsem byl do tebe zamilovaný.“, taková se objevují i v jiných romantických snímcích nevalné kvality. Co ale dělá z Hanny Montany ten nejhorší film tohoto roku? Jsou to záběry, které byste čekali spíš u Kevina Smithe. Ovšem ve formě tvrdé parodie. A zde jsou myšleny vážně. Jen pro představu: Hannah utíká z noblesní večeře a vejde do otáčecích dveří. Sundá si paruku a točí se dál. Do těchto dveří se najednou přimotá její láska. Kouká na ni a zjišťuje pravdu. Oba se točí dál. Takhle se protočí přibližně pětkrát, než zhrzený chlapec vyjde ven cestou, kterou původně přišel. Scénáristovi je úplně ukradený smysl konání jednotlivých postav, hlavně že je vše americké, nadýchané a růžové.

montana_7 montana_8

Hannah Montana je čiré zlo. Je horší než High School Musical. Horší než dvacátý díl Policejní akademie. Horší než vystydlý grog (a to je už co říct). Takže pokud vás vaše dítě bude tahat do kina na „strašně cool filmík“, odmítněte a dejte mu na holou. Možná je to i horší než těžké drogy.

(1/10)

Paya
Latest posts by Paya (see all)