Jak ukrást nevěstu

16.7.2008 at 23:59  •  Posted in Recenze by

McVysněný McPatrick McDempsey a jeho McTělo v komedii o svatbě jediné ženy, se kterou nespí.

Tom a Hannah jsou nejlepší přátelé od té doby, co Tom Hannah vlezl do postele a zjistil, že to je omyl. Dělí se spolu o své každodenní příhody, lásku k veteši a o dorty. Tom je nenapravitelný záletník, který se ani v nejmenším nehodlá usadit, zatímco Hannah je okouzlující mladá žena, která hledá opravdovou lásku. Jednoho dne ale Hannah pracovně odcestuje na šest týdnů do Skotska a Tom zjišťuje, že ani ta nejblonďatější jednonoční dobrodružství mu Hannah nemohou vynahradit a že to, co k ní cítí, nejspíš nebude jen přátelství. Rozhodne se proto Hannah po jejím příjezdu požádat o ruku, ale plán mu poněkud zhatí bohatý, vznešený a pohledný Skot Colin McMurray, který to samé udělal o něco dříve. Hannah je velmi šťastná, těší se na svatbu a požádá Toma, aby jí dělal první družičku. Tom po dlouhém váhání souhlasí, ale jen proto, že se mu v hlavě začne utvářet plán, jak svatbu zevnitř rozrýt a získat Hannah pro sebe. Pozdě, ale přece.

kradeni_nevesty_2 kradeni_nevesty_3

Romantická komedie, trochu vtipu, trochu navážno. Tak by se dal stručně popsat záměr režiséra Paula Weilanda, kterého u nás nezná skoro nikdo, maximálně ti, kdo se hodně pečlivě dívali na titulky některých dílů seriálu Mr.Bean. Nutno říci, že scénář by Odyssea objevitele asi nijak zvlášť nenadchnul, nebýt toho, že v českém názvu je vysvětleno takřka vše (taky zbožňujete ty české překlady?). Hned v úvodu nás přivítá roztomilá eskapáda z Tomova dětství, kde uvidíte Patricka Dempseyho v karnevalové masce Billa Clintona a následně nesmírně tragickém účesu, která je sice předpověditelná, ale celkem vtipná. Navazuje na ni ztvárnění vztahu mezi Hannah a Tomem, jenž je opravdu o něco hodnotnější než vztah Toma se všemi ostatními ženami. Smutné jen je, že právě v těchto scénách občas působí Dempsey směšně, čehož si jistě všimnete, když film vidíte v původním znění s titulky, protože mluví jako gay (zdravíme prince Kaspiana). Patrick Dempsey nám bohužel zatím moc nepředvedl, jaký umí být herec, vybírá si hlavně romantické komedie (minulý rok například Kouzelná romance) a nejvýrazněji se zapsal do myslí diváků, a do divokých snů divaček, rolí doktora Shepherda v seriálu Chirurgové. Ve filmu Jak ukrást nevěstu nasazuje veškerý svůj „tohle už jsme viděli“ herecký arzenál včetně neodolatelného úsměvu z poslední strany levného německého pornočasopisu a pohledu raněné Bambiho matky. Ano, dozvíme se sice, že Patrick Dempsey vypadá skvěle v basketbalovém oblečku, košili i polonahý, ale my chceme vidět víc. A tím rozhodně nemyslím, že by měl shodit i kalhoty.

kradeni_nevesty_4 kradeni_nevesty_5

Jeho filmová partnerka Michelle Monaghan je sice poměrně sympatická, ale celá nijaká a kromě romantického přívěsku hlavního hrdiny žádnou jinou roli neplní a asi ani nemůže. O představiteli Colina, Tomova protivníka, tvůrci tvrdí, že hledali sympaťáka se „sluncem v duši“, ale Kevin McKidd ve své roli skotského šviháka spíše připomíná tradiční národní pokrm této země Haggis, který se dělá z ovčího žaludku, mozku nebo plic. Už asi chápete.

kradeni_nevesty_6 kradeni_nevesty_7

Kolem trojice hlavních hrdinů se potuluje trojice kamarádek Hannah nebo oplzlý Tomův otec, jejichž drobné eskapády jsou asi ze všeho nejvtipnější. Co se romantiky týče, tak pokud jste měkcí, tak si i pobrečíte (jestli teď vrháte tázavé pohledy konkrétně na mě, tak říkám, že o tom nechci mluvit!). Ty druhé pak okouzlí alespoň nádherná skotská příroda nebo rozesmějí tradiční skotské zvyky, hod stromem nevyjímaje. Jinak je ale Jak ukrást nevěstu jako polévka. Trochu masa, trochu zeleniny a jinak samá voda. Jo, a občas taky trochu Haggisu.

Závěr: Jedna z mnoha komedií o vztahu ve třech, kde každý chvilku tahá pilku. Nic převratného, co byste museli vidět dvakrát. Vhodné pro ženy přes třicet, fanynky Patricka Dempseyho a pro uspávače hadů. Jen tak, pro inspiraci.

(3/10)

Kristýna Lexová
Latest posts by Kristýna Lexová (see all)