Mr. Brooks

4.7.2007 at 18:45  •  Posted in Recenze by

Jmenuji se Earl Brooks, jsem atraktivní, milující, schopný a zodpovědný. No nezabili byste mě? Já vás ano.

brooks2 brooks3

Není divu, že Earl Brooks právě obdržel od obchodní komory ocenění Muž roku. Je nejen dokonalým zaměstnancem, ale i manželem a otcem. Toliko z jedné stránky. Z té druhé je také geniálním vrahem mladých mileneckých párů, které sleduje týdny dopředu a následně je při milostném aktu zastřelí dvěma dobře mířenými ranami. Jejich těla poté naaranžuje do různých pozic, pořídí si snímky, které posléze spálí a ve dne se stává opět dokonalým partnerem. Jeho případ má na starosti vyšetřovatelka Tracy Attwoodová, kterou mimo nevypátratelného vraha tíží hledání vlastní identity, uprchlý zločinec, který ji pronásleduje a v neposlední řadě také problémy s rozvodem a hamižným manželem, který se neštítí obyčejného vydírání. Zlom v pátrání ovšem nastane, když Brookse přistihne a vyfotografuje náhodný svědek, který ho poté kontaktuje a přislíbí, že věc nepředá policii, pokud mu Brooks dovolí se zabíjení zúčastnit. To je ovšem čára přes rozpočet důmyslného vraha, protože původně chtěl svou „kariéru“ ukončit, navzdory svému hříšnému alter egu, Marshallovi, který v něm touhu po krvi jen živil. Brooks také musí žehlit potíže své dcery, která po něm zdědila mnoho z jeho temných vlastností a sekyrou rozsekaný student na její univerzitě nebyla zrovna náhoda. Je zřejmé, že složitá situace vyžaduje vynalézavé řešení.

brooks4 brooks5

Film nabízí hned několik atraktivních zápletek a tři samostatné postavy, které by si jistě zasloužily každá svůj vlastní prostor. V první řadě je to samozřejmě Kevin Costner v roli Earla Brookse a jeho drahá polovička William Hurt jako jeho špatné já. Oba pánové tady předvedli velice zajímavou stránku své herecké osobnosti a je nutno uznat, že jim role výtečně sedly a jejich výkon byl více než přesvědčivý. Mluvím v jednotném čísle, protože toto byla pouze první postava z mého seznamu. Dále se nám po delší době představí ve výraznější roli také světoznámá lovkyně zajíčků Demi Moore. Ačkoliv tato dáma obvykle bývá poměrně prkenná, tentokrát dokáže i vzbudit city, ať už sympatie, nebo vám připadá prostě celkem sexy. Její postava má zajímavé pozadí a osud, který ale bohužel zůstává rozložen na stole a více nedotčen. Třetí postavou je dcera Earla Brookse, mladá a nezkušená vražedkyně, do jejíž kůže vklouzla Danielle Panabaker, která se zatím ve velkém filmovém světě nestihla moc rozkoukat. Má za sebou akorát několik televizních filmů pochybné kvality a „biják“ Super střední, který je skutečně pro otrlé diváky. Což je ovšem škoda, protože její tajemný výraz, ze kterého je zřejmé, že má co skrývat, je nenapodobitelný a dává filmu šťávu. Nejsvětlejší stránkou snímku jsou jistě herecké výkony, pozadu ovšem nezůstává kamera, která nabídne hned několik labužnických záběrů, detailů a kompozic. Za zmínku stojí také hudba, která tvoří atmosféru tak hustou, že by ropné skvrny zbledly závistí. Hrubý a necitlivý střih, ovšem v tom nejlepším slova smyslu, zase dodává filmu na syrovosti. Ale je tu jeden velký minus, minus táhnoucí se až na jižní pól a na kterém ještě stojí tučňák. A to je roztříštěnost. Právě to, co jsem zmínila už na začátku, a to množství zápletek a postav, vede k tomu, že si pan režisér prostě neumí vybrat. Sice je to téměř debutant, ale styl „kam bych se jenom teďka vrtnul“ filmu moc neprospívá. Herci, kamera, střih, hudba, to vše je taková hromádka písku, ze které by ale hrad splácal spíše Chuck Norris. Je to velká škoda, protože tento klaustrofobní thriller by se jinak mohl stát skvělým osvěžením tohoto žánru. Takto nám tu bohužel zůstal jiskřivý potenciál, ale průměrný výsledek.

brooks6 brooks7

Závěr: Těm, kdo mají rádi Disneyland, se bude pestrá změť zápletek zamlouvat, ale na své si přijdou i fanoušci thrillerů oplývajících tísnivou atmosférou. Upozornění – možná se také budete při odchodu z kina rozhlížet na všechny strany a pátrat, kdo že vás to chce zabít.

(8/10)

Kristýna Lexová
Latest posts by Kristýna Lexová (see all)