Sex ve městě 2

1.6.2010 at 22:22  •  Posted in Recenze by

Jistě, všichni známe ty filmy, které mají v názvu slovo sex. V tomhle se ale mnohem víc mluví, než koná. A to je možná ten zásadní problém!

Každý ručník se musí ždímat, dokud z něj kape. A to by bylo, aby druhého filmového Sexu ve městě nebylo. Čtyři přítelkyně na život a na smrt Carrie, Samantha, Charlotte a Miranda i po dvou letech od posledního filmu řeší každá své problémy. Carrie zjistila, že si Božský při ležení na gauči na sobě nechává bačkory. Charlotte nezvládá výchovu dětí, protože má chůvu na plný úvazek. Mirandě vadí, že ji v práci nikdo neposlouchá. Samantha je stará. To je hrubý nástin rozpoložení, v jakém se čtyři nejznámější kamarádky světa momentálně nacházejí. V takové situaci musí zákonitě přijít nějaký okamžik, který jejich životy zvrátí, a tím se stane neočekávaný výlet do Abú Zabí. Zde si dámy užívají, jak zákon káže, a nacházejí nečekaná rozuzlení svých spletitých životních příběhů. Setkávají se ale také s odlišnou kulturou, která neschvaluje veřejné držení druhých osob za penis a podobně, což může některé dámy přivést do problémů. Otázkou je, co se stane dál, jak Carrie, Samanthu, Charlotte a Mirandu dovolená změní? Uvidíte.

sex2_2 sex2_3

Sex ve městě byl odjakživa zvrhlou pohádkou pro dospělé, ve které bylo příjemné se ztratit. Ponechme stranou seriál, první film nabídl divákům slušnou zápletkou, a tou byla svatba Carrie s Božským. Ve druhém díle však zásadnější dramatický oblouk chybí. Snímek se skládá z velmi krátkých jednotlivých epizodek, které na sebe často ani moc nenavazují. To se ale přehlíží a klade se důraz na humor. Na tom by nebylo nic špatného, Sex ve městě není očekáván jako budoucí zázrak kinematografie. Problém je ovšem v tom, že tentokrát se tvůrci snažili z přepjatého humoru udělat jakousi zástěrku pro nedostatek děje. A když říkám přepjatého, myslím přepjatého. Samanthu máme všichni rádi a všichni víme, jak to má s morálkou, tentokrát jí ale byla nasazená tvář přestárlé samice, která trhá mužům penisy a přibíjí si je doma na stěnu. Náladu nespraví ani staré známé fórky ve stylu svatba gayů s labutěmi a podobně. Je sice pravda, že ve filmu je pár momentů, kdy řvete smíchy, ale když se podobný vtip posléze opakuje pětkrát, není to zdaleka tak zábavné jako napoprvé.

sex2_4 sex2_5

Rozpačitá je také hlavní postava, čili Carrie. Pochybuji, že v reálném světě existuje někdo (kromě Miley Cyrus), kdo by se s ní dokázal v Sexu ve městě 2 ztotožnit. Jediné, co mě napadá jako řešení jejích problémů ve stylu „Och, Božský mi dal k výročí plazmovou televizi, jak strašné, vrznu si s jeho kamarádem“, je přehnout ji přes koleno a nasekat jí na zadek. Možná zdaleka největším problémem filmu je předimenzovaná stopáž. I film, který má třeba tři hodiny, se dá vydržet, pokud v něm ale o něco jde. V Sexu ve městě 2 je bohužel na první pohled jasné, že tvůrci se snažili natahovat, co to jde. V dialozích je nutné čekat na každou odpověď 2-3 vteřiny, a to je skutečně utrpení. Vy stejně víte, co se stane, víte, co řeknou, ale vy na to musíte ČEKAT. Stejně jako musíte čekat téměř dvě a půl hodiny na nic neříkající závěr a přetrpět muslimky navlečené v kožichu stáhnutém z nějakého hodně ošklivého oranžového zvířete (a je vám srdečně jedno, že je to Louis Vuitton) a vydržet sedm set dvacet jedna detailních záběrů na bradavici Sarah Jessicy Parker.

sex2_6 sex2_7

Tak jako tak, je to především film pro ženy, ženy, které mají rády módu, muže a sex (i mimo město). Co se týče módy, Patricia Field opět nezahálela a musím uznat, že se jí dílo ve většině případů vcelku podařilo, ačkoli se najde pár okamžiků, kdy outfity spíše připomínají Alzheimerovu chorobu nebo tak něco. Sexy muže máme ve filmu hned dva a oba vypadají úplně stejně, což je pikantní. Můžete jen tipovat, jestli ten, co mu Samantha ochmatává varlata, je ten, co se před chvílí líbal s Carrie, nebo zdali jsou to dva různí muži. I tak je ale pohled na ně velmi hezký a dámy v kinech budou mít rozhodně nad čím óchat a áchat. Kromě výše zmíněných alfa samců se režisér pokouší propašovat do snímku co největší množství vedlejších postav, včetně tristních cameo rolí Penélope Cruz (naučte ji, prosím, někdo anglicky, s tím španělským přízvukem zní jako retardovaný sysel) a Miley Cyrus (díky tati, že jsem v dalším filmu!) a spousty Arabů, jejichž osud je vám srdečně jedno.

sex2_8 sex2_9

Když se to vezme kolem a kolem, Sex ve městě 2 je naprosto přesně tím, čím se zdá být, a možná bohužel i o něco méně. Kdyby se Michael Patrick King vyhnul starým začátečnickým chybám a nepokoušel se uměle prodlužovat orgasmus divaček, udělal by svému snímku mnohem lepší službu.

Závěr: Nic nového a to, co je staré, není zas tak dobré. Zasmějete se, uvidíte drahé oblečení i nějaký ten sex. A to je nabídka, kterou je pro mnohé snadné odmítnout.

(5/10)

Kristýna Lexová