Zack a Miri točí porno

10.6.2009 at 20:58  •  Posted in Recenze by

Když Goethe poprvé vydal své „Utrpení mladého Werthera“, spustila se éra sebevražd. Taktéž se Zack a Miri jistě stanou vzorem leckterých teenagerů.

Znáte to sexistické tvrzení, že „mezi mužem a ženou neexistuje opravdové přátelství“? Zack a Miri ho jednoznačně porušují. Bydlí spolu v jednom bytě, ale nikdy si to spolu nerozdali. Chodí na všechny večírky společně, ale ne jako pár. Říkají si věci, o kterých by partner raději vědět neměl. A ne, není to tím, že by Zack (Seth Rogen) byl gay a Miri (Elizabeth Banks) frigidní. Prostě jsou jenom kamarádi. Kamarádi, kterým přijdou účty za elektřinu a vodu a oni zjistí, že nemají žádné peníze na zaplacení. Problém ale vyřeší elegantně – která práce je nejjednodušší a zároveň nejlépe placená? Rozhodnou se natočit porno.

ZACH AND MIRI MAKE A PORNO ZACH AND MIRI MAKE A PORNO

Už bylo na čase, aby se vrátil starý známý prasák Kevin Smith s dalším prasáckým filmem. Dva roky zpět natočil pokračování kultovních „Clerks“, načež zaštítil svým jménem ďábelský seriál „Reaper“. Zřejmě se mu zastesklo po natáčení se starou partou – a tak vznikla nová komedie s nádechem romance. Ti bystřejší už určitě tuší, že Zack a Miri časem zjistí, jaké city to k sobě vlastně chovají. Smithovy filmy mají v sobě vždy schovanou nějakou tu zamilovanou linku. Někdy je povrchnější, někdy se týká zvířat, někdy je natolik „roztomilá“, že hlavním hrdinům za každou cenu fandíte. Stejné to bylo v „Hledám Amy“, stejné je to i zde. Zack i Miri jsou vesměs obyčejní lidé, kteří se dostanou do situace, jež může potkat každého (tedy kromě těch s konty ve Švýcarsku). V tuto chvíli ale nastupují prvky až magického realismu – řešení je natolik bizarní, že zaujme každého, kdo jen zahlédne název filmu.

Důležitou složkou snímku je vtip. Osobitý Smithův vtip, který si nebere servítky a dokáže vám představit věci, o nichž jste ani slyšet nechtěli. Přesto se ale nejedná o samoúčelné nechuťárny, které vás tak akorát pohorší. Režisér si bere z amerického humoru to nejlepší (i když si možná myslíte, že americký humor nemá žádnou světlou stránku). Hlavní je uvolněnost. Legraci si umí udělat snad ze všeho, nic není tabu. Nemusíte být ani genius, abyste pochopili kdejakou jeho narážku. Přesto po celou dobu tušíte, že za tím vším se skrývá něco jiného, nadčasového. Na první pohled tu máme párek kamarádů, kteří natáčí porno. Na ten druhý ale za vším najdete pohled na mezilidské vztahy. Popírá tím všechna zažitá tvrzení typu „co je v domě, není pro mě“. A co je nejhorší – možná se v Zackovi nebo Miri sami najdete. Což se mně samotné povedlo. V takovém případě si film užijete ještě o stupeň víc.

zackandmiri_6 zackandmiri_7

„Zack a Miri“ mají jediný menší problém – celé je to natolik přecpané vtipem, šokantnostmi nebo vedlejšími postavami (opět se zde objevují Jason Mewes nebo Jeff Anderson), že vcelku je divák příliš zmatený. Jedná se o výborný snímek, který smithofilové budou zbožňovat. Ale jako celek působí trochu rozházeně a nesourodě. Nebo je jen „až příliš dobrý“. Každopádně jestli máte nějakého nejlepšího kamaráda (případně to samé v ženském provedení), zajděte si na „Zacka a Miri“ spolu. A natočte taky porno. Uvidíte, co to s vaším vztahem udělá.

(9/10)

Paya
Latest posts by Paya (see all)