Zakázané království

21.10.2008 at 19:00  •  Posted in Recenze by

Xining shijazhuang beijing chongging! Ano, právě jsem se vás pokusila nalákat vyjmenováním čínských měst!

Temná legenda obestřela jedno americké starožitnictví… Mladý teenager získal magickou bojovou tyč, kteroužto má navrátiti jejímu právoplatnému majiteli. A tak se navrací do časů dávných, kdy vzduchem poletovali draci, bojovníci kung-fu a rýžové koláčky. „Zakázané království“ je akční komedie plná čínských bojových umění, starodávných pověstí a zkušených mistrů kung-fu. Teď jde o to, kdo má na tohle žaludek. Někdo by si mohl říct: „Aha, třeba to bude parodie, a tudíž ohromná zábava!“ Ale no tak, to by si přece lhal sám sobě.

forbid_knigdom_2 forbid_knigdom_3

Hlavními lákadly na tento film jsou velká jména čínsko-hollywoodské kinematografie – Jackie Chan a Jet Li. Oba odvádějí svoji práci dobře, až nevídaně zručně a chvílemi i vtipně. Mají charisma, jejich povahové rysy se střetávají, ale i doplňují. Jackie jako neustále opilý mistr, který dokáže zrubat dvacet ninjů levou zadní, působí sympaticky a přátelsky. Tajemnější Jet zase ztvárnil podivného mnicha, jenž má jakési tajemství, které ale stejně odhalíte už při prvních minutách jeho tichého pohledu. Kupodivu oba dokážou zacházet se svým tělem ještě pořád šikovně a všechny bojové kreace vypadají výborně. Vzhledem k tomu, kolik pánům hercům je, si zaslouží krátký potlesk. Tlesk. Tak, to by bylo asi tak všechno pozitivní.

forbid_knigdom_4 forbid_knigdom_5

Tou horší stránkou „Zakázaného království“ je příběh. Nestoudně hloupý, tuctový, nezajímavý. S mladým Jasonem (jméno herce psát snad nemusím, není známý a ani už známý nebude) prožíváme každou chvilku jeho pobytu ve středověké Číně. Přesto není hlavní postavou – těmi jsou jeho dva mistři. Jason je jakési pojítko, klasická postava typu „Ahoj, jmenuji se Shia LaBeouf a jsem panic.“ Zaběhlá a tolik okoukaná postava proto nijak nenadchne, naopak, možná vás bude až otravovat. Na začátku vidíme, jaký je Jason nesebevědomý chudák, který se nechá zkopat přímo před očima jeho vyvolené. Během filmu ale najde sám sebe, vzmuží se a na konci je to on, kdo se dotýká svou podrážkou rektálních oblastí zlých gangsterů.

forbid_knigdom_6 forbid_knigdom_7

Dobře, děj je nemožný, „téměř hlavní“ postava je nemožná, o záporákovi ani nemluvě, tak co aspoň triky? To je klasický záchranný bod ve všech akčních filmech. Když už nefungují herci a scénárista, aspoň ten režisér zkusí zamakat na vzhledové stránce filmu. Bojové scény jsou pěkné, nohy a ruce se míhají vzduchem, že by i Chuck Norris záviděl. Jenže postrádají originalitu. Kop s otočkou jsme už tolikrát viděli, tak se na něj podíváme znovu, ano? Ne. „Zakázané království“ režíroval nepříliš známý „umělec“ Rob Minkoff. Jedná se o autora sice skvělého Lvího krále, zato otravného Myšáka Stuarta Littlea. Co nám z toho vznikne? Celkově nudný film, který nepřekvapí ani koncem, ani zvraty, zato nabídne aspoň herecký duet, který jen tak někde neuvidíte. Jenže, stojí vám to za to?

Na závěr se s vámi, pouhými smrtelníky loučím a odlétám do krajin zaslíbených, ctnostně zářných na perutích čínského draka. Chovejtemeť se k sobě příkladně a neodsuzujtemeť Shiu. On za to nemůže.

(4.5/10)

Paya