A-Team

16.6.2010 at 22:29  •  Posted in Recenze by

Tož, přátelé, podle všeho bude tuhle recenzi číst v průměru 600 čtenářů. Takže několik set lidí ovlivní to, co tu napíšu. Více či méně samozřejmě. A to samo o sobě je určitý závazek pro recenzenta, aby nepsal nesmysly. Takže se hezky usaďte, vezměte si brýle na blízko, nohy pěkně do bačkor a pusťte se do toho.

A-Team je tzv. mindless fun. Zábava, při které můžete vypnout mozek a nechat se unášet na vlnách akce a extrémně hustých scén. Něco jako koukat na zrychlenou nahrávku, jak se degenerované pandy snaží souložit a u toho se nehorázně řezat smíchy. Ne vážně, A-Team nesmíte brát vážně. Čtyři bývalí příslušníci jednotky Rangers se řízením osudu setkávají v Mexiku a v nemocniční helikoptéře začíná jejich společná cesta životem. Charaktery jsou černobílé a sestávají se z šéfa týmu, chladného a geniálního plukovníka Johna „Hannibala“ Smithe, lovce žen a odborníka na lidi, poručíka Templetona „Fešáka“ Pecka, hory ebenových svalů, která slyší na jméno seržant Bosco „B.A.“ Baracus, a samozřejmě psychopata týmu, kapitána H.M. Murdocka. Každý z nich má svou roli a nutno uznat, že jí je věrný. Hoši to jsou ostří, milující nebezpečí a bez výjimky stojící na straně dobra. Jsou to nejcennější, co americká armáda má. Mají jen jedinou slabinu a tou je víra v systém. Na naše klaďase totiž někdo ušije boudu a oni jdou bručet do věznic s maximální ochranou. To by jim asi ani tak nevadilo, jejich čest je ale pošpiněna, a to plukovník Hannibal přece nenechá jen tak.

ateam_2 ateam_3

A začíná naprosto šílená jízda, plná dokonale načasovaných překvapení, jako je třeba let tankem. Kdo to neví, tak tank se dá docela dobře řídit, stačí se jen odpichovat výstřely. Prostě to, o čem jsme všichni vždycky snili, si A-Team dopřává denně. Scenárista zjevně ujížděl na koksu a asi se i docela často dělil s režisérem, protože výsledek je prostě dechberoucí. A-Team vás zkrátka chytne a nepustí, jak se na správnou adrenalinovou jízdu sluší. Jedinou vadou na kráse je občasná předvídatelnost, kdy prostě víte, co bude následovat. Ale pokud jste mě poslechli a mozek na začátku vyměnili za misku s pop-cornem, pak vám to ani vadit nebude.

ateam_4 ateam_5

A hlavně, ač americký, tak A-Team nemoralizuje! Je tam sice nějaká ta pasáž, kdy B.A. váhá, jestli je fajn zabíjet lidi, protože čte knihu od Ghándího a ten prý něco podobného říkal. Naštěstí mu plukovník Hannibal vysvětlí, že Ghándí vlastně násilí podporoval, takže Bosco zase dostane rozum. Filmu chybí „potřeba korektnosti“, což je dnes velmi běžné, když se do hlavních rolí obsazuje trojlístek běloch – černoch – asiat. Seržant Baracus, kterého hraje Quinton „Rampage“ Jackson, se pro tuto roli prostě narodil a věřím, že by ji dostal, i kdyby pocházel z Marsu a měl barvu pleti růžovou s modrými puntíky. Navíc, scéna, kdy posílá do bezvědomí partičku Mexičanů, by tím získala nový rozměr.

ateam_6 ateam_7

A co říct za závěr? A-Team je film, to v první řadě. V praxi to bohužel takhle nefunguje (což neznamená, že si to kamarády nemůžete vyzkoušet, aspoň bude sranda, že). V druhé řadě je to zábava, která si na nic víc nehraje. A v třetí řadě, prostě tuhle akční řežbu stojí za to vidět.

(8/10)

Autor: Honza Mikulec