Zapněte si pásy, nebo rovnou vystupte, tahle jízda je určena omezenému počtu lidí. Ostatní budou chtít zpátky své peníze.
Je to tu zase, a to ještě neodezněly zážitky z Festivalu otrlého diváky, který dokáže děs, hnus a pobavení nad filmařským neumětelstvím podat tak upřímně a nevinně, že musí zaplesat srdce každého pravověrného milovníka filmů, který po zbytek roku nad hollywoodským odpadem ohrnuje nos. Vyrazit nyní do kina na zběsile špatnou, slušnou akci postrádající a herectví imitující hovadinu s Nicolasem Cagem je na vlastní nebezpečí. Přestože se Drive Angry 3D nabízí v široké distribuci a láká na zábavnou podívanou v tom fantastickém trojrozměrném provedení, je to lehká děva, která neuspokojí každého. Ba je výhradně určena těm nejzvrácenějším z diváků, kteří se dobrovolně nechávají masakrovat dalším úletem Nicolase Cage a nezaleknou se ani předpotopních triků, ze kterých by se nejeden pozvracel už před třiceti lety. Kde jsou časy, kdy zhůvěřilosti končily na zaprášených VHS kazetách, nebo se výhradně promítaly po půlnoci, kdy racionálnější část člověka už spí?
Milton brázdí nejprve sám, pak se sličnou Piper silnice v nadupané mašině, se kterou kosí jezdce lépe než náš pověstný pirát z dé jedničky. Kdo by ho nařknul ze špatné jízdy bez platného řidičáku, měl by si nejprve vyslechnout, jaké důvody ho vedou k bezohledné jízdě. Jonah King vede prapodivnou sektu, která by s radostí přivítala příchod pekla na Zemi. Zdá se, že jejich zadky asi nikdy nepoznaly opravdový středověk, jinak by si bláznivosti takového typu ušetřili. Stačilo by se navzájem pozabíjet plamenometem – nejen že by zakusily, jak peklo chutná, ale s velkou pravděpodobností by tam na věčné časy skončily. Přibližně stejnou dobu by se nedokázaly posadit na zadek. Jenomže oni nejsou sobečtí a chtějí to dopřát i ostatním, a tak mají v plánu o úplňku zaříznout mimino, jehož smrt by se stala portálem, jímž by si k nám mohl lucifer vyšlápnout. Jenomže to dítě je potomkem Miltonovy dcery, kterou King nepěkně zamordoval. Milton ví, jaké je peklo, už proto, že jeden pekelný Účetní je mu v patách a ve výkonu svého povolání rozhodně nepoužívá jenom kalkulačku. Někdo to tady schytá.
Zní to jako perfektní materiál (nadpřirozená zápletka, šílené postavy, sex, hlavní hrdinka s perfektní postavou a dlouhýma nohama, které neskrývá) na nezáměrnou komedii roku, jenomže ty většinou vznikají díky šťastné konstelaci prvků. V Drive Angry si tvůrci až moc dobře uvědomují, že točí totální béčkový výplach, ale nedochází jim, že příliš tlačí na úmyslný záměr a nedávají prostor náhodě, která stojí za stvořením nejlepších špeků. Drive Angry je bráno tou nejhorší optikou naprosto příšerný áčkový titul, protože využívá všechny ingredience, které béčkový titul vyžaduje, ale bere je tak profesionálně a zároveň přitom zneužívá tak průměrné osoby, že výsledek nepůsobí dobře na žádném známém kontinentu.
Zaangažování Nicolase Cage není jen náhodou. Není to souhra okolností, že jeho výkon zde splňuje požadavky pekelně příšerného zážitku. Je to vykalkulovaný záměr, v němž se snoubí hollywoodská známost a výdělečnost, která se s Cagem ještě stále pojí, ve spojitosti s ukázkou jeho práce za posledních pět let, kde vyjma dvou tří světlých bodů zeje černočerná tma, na níž je radno zapomenout. Cage nabývá aury špatného a nevybíravého herce a tady se buď snaží toto renomé využít tvůrci, nebo sám Cage. V obou případech to bylo špatné rozhodnutí. Když Cage ví, že má hrát špatně, není to tak děsivé, jako když dokola křičí „How it get burned?!“ a kope do mladých děvčat. Je to průměr, v němž naplňuje škatulku, ale není zajímavý, ani zábavný, ani drsný, aby tím utáhl film.
To ostatně nezvládá ani režisér Lussier, scenárista Farmer a kameraman Perason, jejichž talent z večerní dálkové školy stojí například za tím, že esence snímku, která by měla spočívat v nadupaných autech, která švihácky brázdí krajinu a zanechávají za sebou stopu temného tušení, vyšuměla rychleji než bubliny z vaší kokakoly. Akční scény postavené na silničních scénách, honičkách a podobných vylomeninách jsou natočeny neuvěřitelně nezajímavě, jako by se obávali, že v 3D projekci budou vypadat špatně. 3D tady slouží jenom jako další vábnička na atrakci, jako lunapark, kde se vám na ruském kole udělá špatně, všechno je oprýskané a šéfové si přitom myslí, že v moderní době na to někoho nalákají. Drive Angry je ukázkově kazetový titul, kterému 3D a Nicolas Cage dopomohli do kin. Přitom ve výsledku je to průměrná zábava, která nestojí na kvalitách, ale není tak příšerná, aby se divák zlomyslně zasmál a zařadil si titul do svého seznamu oblíbených blbin.
Chvalme proto Williama Fichtnera, který jakožto neobyčejný Účetní prochází filmem, jako by si vyšel na přehlídku, a svou schopností být nad věcí a lišácky řešit situace prodává se samozřejmostí, která je nutná proto, aby v takové věci dokázal fungovat. Zatímco ostatní se o překot snaží, on si s úsměvem a pohodou poslouchá veselé písničky a krade celý film.