Holka na hlídání

2.10.2007 at 11:55  •  Posted in Recenze by

O nalezení cesty k srdci dítěte, hledání lásky ve snobské čtvrti New Yorku a seberealizaci. Bla bla bla, stokrát viděno, stokrát zapomenuto.

Zkuste se vrátit do dětství a představte si zpátky vaši babičku, případně středoškolačku, co vás každou sobotu přišla pohlídat, když si rodiče vyrazili do divadla. Teď si změňte pár kulis ve vaší fantazii – místo milé obrýlené stařenky či zmíněné dívenky, co si neomaleně půjčovala maminky parfém, si dosaďte roztomilou chůvu. Jakmile se ale dozvíte, že vás nebude hlídat jen pár večerů v roce, nýbrž jak se anglicky říká 24/7, už vám možná tak roztomilá nepřipadá. Navíc vaši rodiče nechodí do divadla – vlastně spolu vůbec nemluví, tatínek mamince zahýbá a do toho všeho si ta vaše chůva, která vám jediná zůstala, najde kluka a plánuje dát vašim rodičům výpověď. Neplačte, dudlík je pod polštářem.

holka2 holka3

V takovém prostředí se v „Holce na hlídání“ nachází maličký Grayer (Nicholas Art) a chůvu mu dělá na brunetku obarvená Scarlett Johansson jako „nanny Annie“. Ke své matce (Laura Linney) nemá skoro žádný vztah, neboť je to jedna z těch „příšerně vytížených workholiků“, o otci (Paul Giamatti) ani nemluvě. Na diváka čekají srdceryvné pohledy do hlubokých Grayerových očí a ty romanticky založení možná uroní nejednu slzu. Nenechte se vyděsit začátkem, kde se tento klučina projevuje podobně jako Dennis („Dennis postrach okolí“) nebo Kevin („Sám doma“)… Ano, nejprve sice zlobí a vy se zlobíte snad víc než Annie, protože takovýchhle moc moc neposlušných chlapečků už bylo přece jenom dost. Naštěstí se ale scénárista rychle vzpamatuje a z pětiletého Grayera udělá tak rozkošné stvoření, že byste si ho hned půjčili domů místo plyšáka. Bohužel se sexy Scarlett už to není tak žhavé, jako bývalo dřív. Hraje zde uťáplou, nekomunikativní a nezajímavou slečnu, která se zcela nepochopitelně zalíbí zbohatlíkovi od vedle – nejmenovanému fešákovi s tváří Chrise Evanse (ano, ano, Johnny z Fantastické čtyřky).

holka4 holka5

Nereálnost je to, co vás jako první praští přes nos a způsobí nejedny oči v sloup. Možná pro zámožnou část Američanů je styl rodiny, do které se Annie dostane, zcela běžný, ale obyčejný Čech se jen zadívá na ženy, jež zde zcela samozřejmě zastupují roli matky, a nechápe. Nechytá fakt, že si jinak pracovně vytížená maminka s rodinou klidně zajede někam na pláž a doslova se „fláká“ s přáteli. A především divačky „od rány“ nepochopí, jak je možné, že se ten krásný soused zakouká do Annie a ne třeba do její neuvěřitelně okouzlující kamarádky, kterou si suverénně střihla R&B zpěvačka Alicia Keys. Znalec filmografie krásné Scarlett se diví ještě víc než předešlí, neboť v tomto snímku jako by se její sex appeal vypařil. Není přitažlivá, na roli se zcela očividně nehodí a chvíle, kdy se „zmateně zakoktává“ při pohledu do sousedových usměvavých očí, vám přijdou neskutečně trapné.

holka6 holka7

Dalším problémem krom výběru hlavní postavy je rozvláčnost a utahanost dialogů a vůbec celého filmu. Neoriginalita čiší ze všech scén, snad jediná byla uspokojivá svým nábojem, a to když se Annie vrhne na fešného, stále nejmenovaného chlapce na chodbě před jeho bytem. Jinak zde nenajdete vůbec nic nového. Exteriéry jsou zde ulice New Yorku, pohled na Central Park či newyorské metro. Divák by si mohl opět postěžovat na nezajímavost, ovšem zde se musím zastat tvůrců. Ač je toto takzvané „Velké jablko“ na plátně už nesčetněkrát použito, tady tvoří jakési příjemné okolí, které si jen prohlížíte a přijde vám, jako byste se jeho ulicemi sami procházeli. Poslední drobnost, která vám aspoň částečně vynahradí nudný děj a tuctovou hlavní postavu, jsou milé písničky, průběžně a šablonovitě prokládající celý film. Ovšem jsou zase pouze a jen milé. Nic víc.

„Holka na hlídání“ není nic světoborného a z křesla kvůli ní vstávat opravdu nebudete. A nebýt Chrise Evanse, klučíka k sežrání a sexy Alicie Keys asi byste požadovali zpět peníze za lístek do kina. Mimochodem, všímáte si, jak poslední dobou se R&B zpěvačky/zpěváci derou na stříbrné plátno? Ve „Shrekovi Třetím“ to byl Justin Timberlake, v „Domino“ Macy Grey, v „Resident Evil: Zánik“ zase Ashanti… Co to?

(4/10)

Paya
Latest posts by Paya (see all)