Kamarádova holka

10.1.2009 at 16:47  •  Posted in Recenze by

Tohle je Tank. Je atraktivní, charismatický, osobitý a prase. Vaše přítelkyně ho bude buď nesnášet, nebo se s ním vyspí. Nebo obojí.

Tank je prvotřídní hnusák a ženy ho nenávidí. Není se také čemu divit, když je zve do nejodpornějších restaurací ve městě, močí na veřejnosti, požaduje orální sex po jejich matkách a rozhodně se nikdy neobjevuje na veřejnosti střízlivý. Je to ale jeho práce – nechává se najímat zoufalými muži, které opustily jejich přítelkyně, a jeho úkolem je být tím nejhorším hajzlíkem a dokázat svým příšerným chováním, že On byl pro Ni ten pravý a rozhodně by se k němu měla vrátit. Jednou ale Tankovy služby vyhledá jeho nejlepší přítel Dustin, který je zoufalý z rozchodu s poněkud svobodomyslnější Alexis. Tank chce Dustinovi pomoct a s Alexis se seznámí, jenže postupem času se nedokáže ubránit tomu, že k ní začíná cítit něco víc. A jednou prostě přijde chvíle, kdy se musí rozhodnout, jestli být s Alexis a ztratit nejlepšího přítele nebo jí říct, že je jenom zakázka.

kamaradova_holka_2 kamaradova_holka_3

Už úvodní scéna otevírající se slovy „jsem fakt hajzl“ jasně nastiňuje, kterým směrem se Kamarádova holka bude ubírat. Podle názvu i podle obsahu by se mohlo zdát, že půjde o klasickou rozbředlou romantickou kaši, ale není tomu tak. Hlavními hrdiny totiž není dvojice Biggs-Hudson, ale právě „podvratný živel“ Dane Cook v roli Tanka. Ten je postavou navzdory svému charakteru velmi sympatickou a divák se nemůže ubránit tomu, že mu drží palce, aby to těm holkám pořádně natřel. A on natře, a nejen jim, ale i svému nejlepšímu kamarádovi s tváří Jasona Biggse. Ten zde hraje zamilovaného zoufalce a je mu nutno přiznat, že se své role zhostil tak dokonale zženštile, že je vám ho vážně trochu líto. Protihráčkou je mu poněkud frivolní Kate Hudson, která byla vždy zvyklá hrát „ten přívěsek“ a ani v této komedii se takové škatulce nevyhnula. Ačkoliv by měla být jednou z výrazných postav, tak za mužským osazením, a především za Dane Cookem, dost zaostává. Lépe zapamatovatelná je její promiskuitní kamarádka Ami (Lizzie Caplan) a nepřehlédnutelný je i Alec Baldwin v roli Tankova otce, na jehož příkladu je vidět, že jablko nepadlo daleko od stromu, a to od stromu, který je ještě zkaženější než Austin Powers, a to už je co říct.

kamaradova_holka_4 kamaradova_holka_5

Režisér Howard Deutch už čtyři roky nic nenatočil a jeho posledním snímkem byl celkem vydařený (jsem jediná, kdo si to myslí) Můj soused zabiják 2. Dříve se hodně zabýval televizní tvorbou, a je to poznat i na Kamarádově holce. Příběh je rozsekaný do videoklipových scén, které jsou pohromadě horko těžko spojené velmi fórovým scénářem. Jednotlivé vtipné eskapády jsou skutečně třeskuté a velmi politicky nekorektní („Tak pojď, mámo, tohle se samo nevykouří!“) – připomínají mládeži nepřístupné komediální hity z posledních let, jako je Zbouchnutá, Superbad nebo Kopačky. Nicméně výhoda všech jmenovaných oproti tomuto snímku tví v propracovanějším konceptu, který se sice dá shrnout do jedné věty, ale pořád se v něm něco děje, zatímco v Kamarádově holce se dohromady neděje nic.

kamaradova_holka_6 kamaradova_holka_7

Těžko říct, zdali je to výhoda nebo nevýhoda, ale Kamarádova holka se neodehrává v klasických pastelově barevných komediálních kulisách, nýbrž ve špinavých putykách, striptýzových barech, na ušmudlaných ulicích v dešti nebo v ještě ušmudlanějších bytech. Možná, že se autoři domnívali, že tím bude celý film ještě zvrhlejší a skandálnější, ale bohužel tak působí naopak spíše nedomyšleně.

kamaradova_holka_8 kamaradova_holka_9

Jako celek tedy působí Kamarádova holka nevyrovnaně – Dane Cook v hlavní roli, Alec Baldwin a jednotlivé vtípky příliš vyčnívají nad vším ostatním. Tvůrcům se nepodařilo vybrat přesvědčivou a charismatickou hlavní hrdinku ani ukočírovat děj tak, abyste odcházeli z filmu se vzpomínkou na něco jiného, než je pár veselých kotrmelců.

Závěr: Tvůrci stvořili Kamarádovu holku s tím, že bude stačit, když udělají průměrně dobrou komedii, ale nenapadlo je, že diváci už viděli i komedie skvělé.

(5.5/10)

Kristýna Lexová