Kocour v botách

3.12.2011 at 11:29  •  Posted in Recenze by

Obrovské černé oči, hravost, a velká osobnost schopná nezdolné důvěry a citů – to je Kocour v botách.

Jedna z nejpopulárnějších postav celé ,,Shrečí“ ságy se konečně dočkala svého filmového zpracování. Poté, co nás kocour v botách zaujal již v druhém dílu toho slavného animáku, má vlastní příběh, který nám vysvětlí jeho původ ještě předtím, než do této série vůbec zasáhl.

koc_2 koc_3

Kocour totiž v počátku vůbec nebýval žádným hrdinou, ale naopak psancem a hledaným zločincem, a to kvůli podrazu od svého nejlepšího kamaráda z dětství, Valdy Cvaldy. Po určitém čase se s ním ale Valda chce udobřit a podniknout společné dobrodružství za získáním kouzelných fazolí a velkého pokladu v podobě zlatého vejce. Na cestě je doprovází i odvážná kočičí zlodějka Čiči tlapička, jež je do kocoura zamilovaná. Ale jak tomu bývá i v životě, nic nejde podle plánu – v cestě jim stojí zlodějský pár Jack a Jill. Kocour zjistí až příliš pozdě, že nejsou jediní nepřátelé. Uvidíme, jestli se tomuto malému chlupatému tvorovi poštěstí uchránit svou čest a očistit své jméno.

koc_4 koc_5

Po několika letech se k nám vrací režisér Chris Miller se svým dalším filmem a staví do popředí jednu z původně vedlejších postav ShrekaKocoura v botách. Snaží se co nejlépe navázat na skvělý první a druhý díl pohádky o velkém zeleném zlobrovi. Jeho hlavním úkolem bylo dokázat, zda je Kocour dostatečně hodnotná postava, jež by zvládla utáhnout sama celý film. Využil především kocourova původu – španělský temperament prochází celým filmem od začátku do konce. Celkový dojem je jednoznačně postaven na osobitém projevu Antonia Banderase. Vedle nabubřelého ega, kterého jsme si nemohli nevšimnout už ve Shrekovi, objevujeme i další vlastnosti hlavního hrdiny. Mezi nimi smysl pro spravedlnost a nikdy nekončící dětská hravost. Kromě utvoření kocourovy osobnosti se scenáristům podařilo vystavět mu i poměrně poutavý příběh. Tento úkol bychom tedy mohli považovat za splněný.

koc_6 koc_7

Základním kamenem animovaného filmu, jak již napovídá název, je animace. V té Shrek vždy udával krok, v Kocourovi v botách ale žádný významný posun kupředu nezaznamenal. Využití 3D není ničím překvapující, je to jednoduše dobrý standard, který obstojně dokresluje akční scény. Shrek byl vždy proslulý svým jedinečným soundtrackem, který ani v tomto případě nezklamal. Vyskytují se zde svižné písně ve španělských rytmech, které mají potenciál stát se hity. Snímek i nadále pokračuje v trendu narážek pro dospělé. Naštěstí nejsou tak časté a nucené, jako je tomu u jiných animovaných filmů, ale takové, aby nerušily a dospěláci je stihli zaregistrovat. Kromě vtipu ale dojde i na romantiku – vztah kocoura a Čiči. Protože Kocour v botách pochází z dílny amerických autorů, snímek se občas opírá o různé cizí pohádky, které u nás nejsou tak známé, takže to dětského diváka může poměrně hodně mást (např. Humpty dumpty, Jack a kouzelná fazole).

Závěr: Kocour v botách je velmi příjemný animák se spoustou akce a bizarních fórků, u kterého se pobaví všechny věkové kategorie. Nepřináší nám sice nic extra nového, ale pokud se chcete zasmát u nenáročného animáku, stojí za zhlédnutí.

Autor: Agáta Lexová