Konečná – Arnold ještě do důchodu nechce

11.2.2013 at 19:52  •  Posted in Recenze by

Schwarzenegger se vrátil a má to grády! Film roku však nečekejte.

Co přináší snímek s hvězdou akčních filmů 80. let? Film Konečná s Arnoldem Schwarzeneggerem vypráví o příhraničním městečku Sommerton, kde chcípnul pes. Šerif čelí důležitému rozhodnutí: nechat projet drogového bosse skrz jeho revír nebo se na stará kolena pokusit o vzdor ještě s několika vesměs neschopnými pomocníky? Kdo raději obrázky, nechť upře zrak na fotografie dole.

Konečnou natočil korejský režisér Kim Ji-un, jenž za sebou má vynikající akční thriller A Bittersweet Life (2005), zábavný western Hodný, zlý a divný (2008) nebo krimi I Saw the Devil (2010). Všechny filmy vedle nepochybných kvalit spojuje násilí. Ani tomu se Ji-un nevyhýbá, a proto se v Konečné připravte na nezvykle drsné scény, při nichž prýští krev. Scenáristům se však nepodařilo zkombinovat akci s humorem.

konecna_schwarzenegger_2

Děsná legrace a děsné vraždy

Absurdní gagy a okaté hlášky v podání toporného Arnieho střídá temnější atmosféra, v níž se bez zaváhání vraždí. Křečovité přepínání mezi žánry nefunguje a režisérovi se podařilo hollywoodské stereotypy absorbovat jen na půl. Konečná sice není katastrofou bez nápadu, ale po měsíci si nevybavíte výraznější sekvenci. Hlavní postava je nečekaně sebereflexivní a tropí si šprýmy ze svého představitele. Dočkáme se tak narážek na stáří nebo emigraci, díky čemuž se několikrát zasmějete, ale to je vše.

Mezi pozitiva filmu patří přehlednost scén zásluhou umírněného střihu. Nekonvenční úhly kamery zase dávají tušit, že mohlo jít o skvělý film (viz scéna na kukuřičném poli). Casting se však příliš nevydařil. Forest Whitaker (agent FBI) nemá příliš prostoru ukázat své herectví, protože ve většině scén jen křičí do telefonu. Šerifovy pomocníky tvoří nezábavný poloretard (Johnny Knoxville), dva nováčci, hezký ksichtík (Rodrigo Santoro) a nudný polda (Luis Guzmán). Ani bývalý guvernátor s rotačákem v ruce a bicákem schopným rozbít sklo auta tento nevyrovnaný mišmaš nezachrání.

Co tvoří Konečnou?

Korejský režisér otevřený násilí +

_MG_1792.CR2