Sex ve městě

8.6.2008 at 20:06  •  Posted in Recenze by

SEX SEX SEX SEX SEX SEX…….ve městě. Doufám, že jsem upoutala vaši pozornost.

Ano, po sérii všech těch seriálů, které se dostaly i na stříbrné plátno v podobě dlouhého filmu (Simpsonovi, Futurama, Mr.Bean…), k nám přichází partička čtyř Newyorčanek, které milují nákupy, luxusní značky a … sex. Pro ty, co se v seriálu Sex ve městě příliš neorientují, pokusím se děj trochu přiblížit. Máme tu Carrie (Sarah Jessica Parker), Samanthu (Kim Cattrall), Mirandu (Cynthia Nixon) a Charlotte (Kristin Davis). Jsou to kamarádky na život a na smrt a v průběhu všech šesti sérií nacházejí a zase zatracují nové a nové lásky, nakupují značkové šaty a probírají své „holčičí“ problémy. Když v roce 2004 skončilo natáčení seriálu, všechny americké paničky, které doteď hltaly své půlhodinové dávky emocí, si posteskly, že sex už budou muset prožívat leda tak v posteli (kam ale ve skutečnosti patří). A tak si chytří producenti dali pár věcí dohromady a natočili celovečerní Sex ve městě se stejnými postavami, na které mohly být divačky zvyklé už předtím. Nemám pocit, že by čtyři zmíněné herečky natolik milovaly své role, že by bez nich nemohly žít, spíš všem začaly docházet peníze na nájem. A to na zarytou odpůrkyni feministických fláků (rozumějte: mě) nepůsobí zrovna pozitivně.

sexvemeste_2 sexvemeste_3

Děj zcela navazuje na konec šesté série – Carrie je s panem Božským a kupodivu jsou hrozně šťastní. Vlastně – všechny čtyři čtyřiceti až padesátileté ženy jsou hrozně šťastné. Pokud uvažujete, o čem potom film je, mám pro vás hbitou odpověď: ano, všechno to jejich štěstí a radost se jim sesype jako hodně falešný a povrchní domeček z karet (jsem královna metafor). Carrie se hodlá vdávat a víte co? Ona ta svatba nevyjde. Miranda má úžasné manželství, jenže tomu nebudete věřit – manželství začíná krachovat! A tak dále, a tak dále. Nečekejte nějakou monstrózní pointu, průběh filmu se nese ve stejném duchu jako seriálový sex. Problém je ovšem v tom, že takový sex na třicet minut je fajn, neobyčejně fajn. Jenže sex, ať už se odehrává kdekoliv, trvající dvě hodiny a půl? To je na nejednoho diváka moc.

sexvemeste_4 sexvemeste_5

Další vadou na kráse je samotná Sarah Jessica Parker. Co si budeme povídat, je jí víc jak 40 let a vypadá na 50. V jeden moment, kdy jí na nohu nasazuje Pan Božský luxusní lodičku, lze vidět i pouhým okem, kolik má křečových žil a jak má pěkně nevzhledné nohy. Jistěže v kinematografii nejde jen o vzhled herečky (proto všichni milují Angelinu Jolie, že), jenže pokud na plátno nakluše vysmátá žena, která se rozverně culí a dělá věci, které bych si pojila spíš s věkem patnáctileté teenagerky, nepřeju si, aby měla kruhy pod očima sahající až k pupíku. Kazí to psychologii postavy (jestli tady něco jako psychologie postavy existuje) a rozvrací horko-těžko poslepovaný film. Pan Božský je dál až nepřirozeně elegantní a Kim Cattrall jako sexuchtivá Sam je jediný zábavný prvek, který vás udrží při smyslech, aniž by vám klesla hlava a vy během příjemného spánku začali uslintávat na rameno vaší dívky. Ano, apeluji na všechny nerozumné ženy, které by dostaly ten úžasný nápad a chtěly vzít s sebou do kina svého partnera. Jestli si vážíte vašeho vztahu a libujete si v tom, že vás považuje za inteligentní a vzdělanou, nechte ho doma. Pro chlapy to prostě není (zřejmě jsem chlap).

sexvemeste_6 sexvemeste_7

Je také podstatné, nakolik se vám líbí celková sexveměstská ideologie. Přijdou vám ty jejich boty za 15.000 jako obyčejné škrpály, co by se daly koupit i u našich vietnamských spoluobčanů? Šaty s obří květinou, jejichž fotografie už obletěla svět, vám přijdou nevkusné a skoro až hnusné? Nevyznáváte podivnou teorii amerických žen, že ve čtyřiceti pěti letech je ideální chvíle pořídit si dítě? Přijde vám, že zahodit mobil za několik tisíc jen proto, že vás naštval chlap, je dětinské a nereálné? A hlavně – vtip typu „Koupila jsem si šaty! Nejsou značkové a stály pouhých 20.000!“ vám přijde přiblblý a máte chuť vyzvrátit část oběda někomu do klína (pravděpodobně scénáristům)? Pak na to vážně nechoďte. Spíš spolu můžeme zajít někam „na jedno“, rozuměli bychom si. Jo a… asi jste chlap.

(4/10)

Paya
Latest posts by Paya (see all)