Zohan: Krycí jméno Kadeřník

23.8.2008 at 15:27  •  Posted in Recenze by

Všechno, co jste kdy nechtěli vědět o sexu a rozhodně jste se ani nikdy nechtěli zeptat.

Zohan je ultimátní bojovník proti terorismu z Izraele a hlavní hvězda této země. Proti němu stojí nepolapitelný Phantom, zločinec a terorista. Po jednom z jejich společných setkání, obsahujícím neodmyslitelné bitky, Zohan předstírá, že je mrtvý, protože má tajný sen. Chtěl by vyrazit do Ameriky a stát se proslulým kadeřníkem, a nezáleží na tom, že si kvůli tomu jeho rodiče myslí, že je gay. Zohan přijede pod jménem Scrappy Coco do New Yorku a po neúspěchu u kadeřnického guru Paula Mitchella se usadí v malém kadeřnictví na palestinské straně ulice v arabské čtvrti. Jenže uniknout svému původnímu povolání není zas tak snadné, obzvlášť když se objeví pár krajanů, kteří vědí, kdo jste.

zohan_2 zohan_3

Není to nic extra, ale zní to jako celkem slušná zápletka pro parodickou taškařici. Scénář si z velké části sepsal sám představitel hlavní role Adam Sandler a pomáhal mu v tom například Judd Apatow (Zbouchnutá). Role padoucha se zhostil legendární John Turturro.

Tohle všechno zní moc hezky, zní to hezky do té chvíle, než uvidíte první záběry filmu. I když upustíme od toho, že je od první minuty Sandler nahý, pořád je tu fakt, že si bez bázně a hany nechá při různých příležitostech vrážet mezi půlky jakýkoli předmět, živých tvorů nevyjímaje, a podotýkám, že ta věc s ochránci zvířat tady není ten hlavní problém. Říkáte si – počkám. Ale není na co čekat, čím dříve odejdete z kina, tím lépe pro vás. Nikdo dodnes neví, jaký to Satan posedl Adama Sandlera, že tohle dopustil. Možná mu studia dobře zaplatila, možná mu někdo vyhrožoval, že zabije jeho děti, variant je více. Jedno je ale jisté – tenhle film je čistá hrůza a překonává v tom i ty největší díla žánru posledních let, jako Kruh nebo Texaský masakr motorovou pilou.

zohan_4 zohan_5

Jediné, co Sandler, neboli Zohan, ve filmu dělá, je, že svobodně rozsévá svým monstrózním pohlavním údem ve prospěch křepkých důchodkyň, mužů, zvířat, dětí i věcí. Je sice milé, že Zohanovým snem je, aby se dámy po pětašedesátce cítily jako hrdinky „filmu“ Neposlušné holčičky 2, otázkou ale je, zda jsme to potřebovali vidět. Ve chvíli, kdy už si myslíte, že snímek sklouzne k méně laciné zábavě (například, když se Zohan sblíží s majitelkou kadeřnictví nebo dělá kliky bez rukou), vždy vtrhne do děje Zohanův penis a následuje perverzní MARNOST toho nejtvrdšího kalibru.

zohan_6 zohan_7

John Turturro, do něj nevkládat poslední naděje je těžké, oplývá jak dramatickým, tak komediálním talentem. I tentokrát nezradil, ačkoliv bylo jistě mimořádně náročné udržet si tvář „já jsem ve skutečnosti dobrý herec, vážně“. Jeho postava má úroveň, sice pochybnou, ale aspoň nějakou.

zohan_8 zohan_9

Je jasné, že v dnešní době už není vtipné to, co dříve, a je potřeba vymýšlet nové humorné kousky. Sandler je takový veterán komedií, že jeho tvorba už tvoří samostatný subžánr. Za dobu své filmové kariéry byl někdy zábavný, někdy méně, ale to, co vytvořil teď, není vtipné ani, když se festovně naperete morfiem. Sandler už předem srdnatě prohlašoval, že jeho nový film bude “jen taková pitomost“. A měl pravdu. Je to pitomost.

Závěr: Až uvidíte na programu kina film Zohan: Krycí jméno Kadeřník, nechoďte na něj, protože v sále není bezpečno. Je tam izraelský voják, co má penis a nebojí se ho použít.

(0.5/10)

Kristýna Lexová