Lodě – byznysová parodie

28.9.2014 at 19:00  •  Posted in Krátké filmy by

Politika vysokých čísel prodejnosti jako hlavní motiv tvorby filmů. Satira na tvorbu filmů pro děti.

 

Mezi dospělými diváky je spousta těch, kteří nebyli příliš spokojení s pixarovkou Auta. Dětem se líbila, taky potom jejich rodiče utráceli dost za hračky. Disney, který společnost Pixar před osmi lety odkoupil, tak mohl úspěšnou značku využít ve spin-offu Letadla a její letošní dvojce s podtitulem Hasiči a záchranáři. Loni vznikl krátký film Lodě (Boats), který si tropí legraci z představy firemní porady, na níž se producenti baví o tom, co dál natočit a s jakým úmyslem. Prvotní nástřel mladých snaživců s tématem Lodí je postupně gradován do bláznivé podoby dalších doplňků, zatímco hlas racionality je zesměšňován a tupen.

Film vytvořil Justin Dec, který si v roce 2010 odnesl cenu pro nejlepšího režiséra na Newyorském televizním festivalu. Kromě krátkých filmů tvoří reklamy, hudební videoklipy a v neposlední řadě také internetový seriál Lazy Me, v němž se protagonista musí potýkat se svou personifikovanou zahálčivostí. Na příští rok má bostonský rodák v přípravě první celovečerní snímek Jim & Jane. V road movie napříč státy pečlivý Jim nabere do auta neřízenou střelu Jane a jízda nebere novou podobu. Snad si udrží svůj smysl pro absurdní humor, který je v Lodích značný, i s ohledem na konkrétní, hollywoodskou satiru.

Adam Fiala