Bez kalhot XXL – zábava obřích rozměrů?

19.7.2015 at 13:42  •  Posted in Recenze by

HOT FOTKY STRIPTÉRŮ UVNITŘ. Hanbaté obrázky řeknou více než tisíc slov, a proto jsme pečlivě vybrali ty nejlepší ze striptérské komedie s Channingem Tatumem v hlavní roli. Chcete si sáhnout?

Nalákali jsme vás a rozklikli jste recenzi? Zběsile rolujete kolečkem myši a hledáte ty nejvíc sexy fotky? Rychle se oblékáte, abyste zamířili do kina a viděli ta atraktivní těla v pohybu? Dámská jízda s kamarádkou a potom vínko? Tak to přesně zapadáte do cílové skupiny tohoto filmu. Bez kalhot XXL naplňuje definici pojmu chick-flick, což je biják zaměřený výhradně na potěchu ženského oka a ucha.

Uznávaný autorský režisér Steven Soderbergh, který začínal nezávislými filmy (Sex, lži a video /1989/) se propracoval k velkoprodukcím s áčkovými hvězdami (Dannyho parťáci /2001/) i poměrně levným filmům (Vedlejší efekty /2013/), kde mu nejznámější jména hrají za pár šupů. Bez kalhot (2012) stálo pouhých 7 milionů dolarů a film celosvětově utržil přes 167 milionů dolarů. Jednička byla sofistikovaně vystavěnou dramedií s pečlivě vybraným soundtrackem, dravou choreografií i hrátkami s kamerou, za níž stál sám režisér. Bez kalhot XXL režíroval béčkař Gregory Jacobs, Soderbergh film produkoval, nasnímal (s podivně rozostřenými okraji) a sestříhal, což rozhodně není málo. Výtky tak lze směřovat i na něj, ale těžko říct, kdo se rozhodl, že snímek bude mít dvě hodiny a bude čistou komedií.

Vysmátí a ještě pořád oblečení

Vysmátí a ještě pořád oblečení

Mohutnější, větší a delší = lepší?

Poprvé to prý většinou stojí za nic, další pokus je vždy o poznání lepší. Zda z toho může být sexuální metafora platná i pro pokračování filmu Bez kalhot, si řekneme tvrdě a bez předehry: ne. Dvojka trpí neduhy typickými pro sequely, které vznikají hlavně pro peníze a které neseženou původní obsazení. Zatímco v jedničce striptéři chtěli expandovat do Miami pod vedením Dallase (skvělý Matthew McConaughey), Mike měl v úmyslu naopak skončit a založit vlastní nábytkářskou firmu, přičemž v rovině osobní se po nezávazných hrátkách rozhodl pro vážný vztah, tak dvojka toto vše ignoruje a maže. Charismatický uvaděč s tváří McConaugheye už ve filmu neúčinkuje stejně jako Mikova nová přítelkyně (Cody Horn).

Bez kalhot XXL přechází i tanečníkův rozjíždějící se byznys a o vztahu se jen dozvíme, že nevyšel. Motivací bavičů a s tím související napětí spočívá tentokrát pouze v tom, že si chtějí ještě naposledy užít vystoupením na sjezdu striptérů. Nejen, že se ani nesoutěží o peníze, jež by jednotlivým tanečníkům pomohly rozjet jejich kariérní sny, o kterých pořád mluví, ale účastí nezískají ani žádný titul nebo prestiž v oboru. Stagnuje také osobní rovina. Mike se totiž při seznámení se sympatickou dívkou o nic ani nepokusí, podobně je na tom Tarzan (Kevin Nash), který touží po rodině, ale absolutně nic pro to neudělal a nedělá. Vývoj postav je tak nulový, o nic nejde, nic se neděje – a když by do cíle grupa nedojela, je to bez jakýchkoli následků, ať už negativních nebo pozitivních.

Slíbená sexy fotka #1

Slíbená sexy fotka #1

Během cesty absolvují několik nucených zastávek, kdy se zdrží v soukromém striptérském klubu pro bohaté, který vede Rome (křečovitá Jada Pinkett Smith). Ta hochům podle hesla „každá může být královnou“ (což několikrát zopakuje, kdyby byl někdo natolik hloupý a nepochopil to) názorně předvede, že striptér je vlastně takový léčitel, jehož úctu a zájem si zaslouží žena všech tvarů a národností. Sledujeme tak erotický taneček kolem morbidně tlusté černošky nebo improvizovaný rap od Andreho (Danny Glover) pro jednu z návštěvnic, což je scéna intenzivně zoufalá a trapná, že hanbou zavíráte oči. Na další zastávce se skupina seznámí s postaršími ženami, které jsou buď rozvedené nebo nešťastně zadané. Atmosféra najednou potemní a probírají se životní trable přerušované různými oplzlými poznámkami.

Čeká vás taky „discount Tomáš Magnusek“

Vošustit a vopustit první díl

Hlavním problémem filmu ve srovnání s jedničkou je, že nesledujeme jen několik hlavních postav, ale celou skupinu striptérů, kteří neustále hovoří o svých životech, jako kdyby to byli naši staří známí, a nás tak zajímalo, co se s nimi děje. Když už je zmíněna událost z minulosti, je spíše odbyta a neřeší se (Dallas, Mikeova partnerka) nebo se naopak stane chabým tématem jednoho zastavení, kdy se řeší, proč Mike před lety odešel tancovat jinam. Co si o něm bývalá zaměstnavatelka myslí, je nyní irelevantní, žádný vztah s ní Mike stejně nechce navázat, přitom je na starý spor kladen až příliš velký důraz, který nakonec vyřeší jeden taneček.

Striptýz jako by zde byl všelékem na křečovité herecké výkony, slaboduchý scénář a také ochablejší svaly. Channing a ostatní tanečníci podávají ještě solidní výkony, ale jakmile je na scéně Smithová coby nová uvaděčka, bolestně si uvědomíte, že McConaughey je jen těžko nahraditelný. Rovnostářsky promlouvá k nabuzeným ženám a nutí jim řeči jako z kurzu pro lepší sebevědomí. Její úvody vůbec nefungují, a ač herečka přehrává podobně jako ostatní striptéři, sráží její scény absence humoru a otravná póza „jsem vaše kámoška a sebe si važte, dámy“. Mezi zábavné epizody patří taneční výstup Joa Manganiella na benzince, který bohužel vyspoileroval trailer. Herec je také autorem většiny vtipných hlášek, byť je to někdy spíše jen sexuální plácání ve stylu seriálu Vincentův svět. Srandiček obsahuje scénář mnoho, ale téměř všechny stojí na sebeironii tanečníků, což je po čase dosti nezáživné.

Mlčeti stříbro, svlékati zlato

Právě striptýz je však největším zklamání tohoto filmu. Skupinové vystoupení trvá pouze několik vteřin a tanečníci se tentokrát osamostatňují do vlastních čísel, které odráží jejich skutečné já. Otřepané klišé by u tohoto filmu šlo akceptovat, kdyby to ovšem neznamenalo, že někteří vystupují jen velice krátce a téměř netančí! Zapomeňte na dráždění v kostýmech hasičů či dalších drsňáků a vyvrcholení v podobě vypracovaných hýždí v tangách. Tentokrát není u čeho výskat a není třeba před kiny rozdávat misky na slintání. Čísla s použitím šlehačky a dalších tekutin jsou oproti jedničce mnohem lascivnější a vulgárnější, jenže otravně explicitní simulování různých typů sexu jako by zakrývalo, že gradující obnažování se nekoná. Mikeovo vystoupení je sice propracované a skýtá několik až neuvěřitelných kousků, ale svůj pohybový talent herec již opakovaně prokázal. Samotná podstata striptýzu zde chybí a svlíkačku za 160kačku nedostanete. Vrcholné číslo navíc popře úkorně budovanou „filozofii“ filmu a obtancovávanou ženou se stává mladá a štíhlá běloška.

f

Takhle se tvářili Tatum a režisér, když viděli finální sestřih

Drhne to, škrábe a tlačí. A to nemluvíme o vašem mizerném sexuálním dobrodružství, ale struktuře vyprávění filmu. Bez kalhot XXL je špatně promazané soukolí, kterému by nepomohl ani kbelík lubrikantu. Už nebudeme vymýšlet další sexuální metafory, protože ač by snímek toužil stříkat z plátna testosteron jako v jedničce, nedaří se to. Nějaký ten 8pack či mohutný biceps divácký klimax nepřivodí.

(3.5/10)

Originální název: Magic Mike XXL

Režie: Gregory Jacobs, Scénář: Reid Carolin